czwartek, 29 sierpnia 2024

Pożegnanie z IAC

No i nadszedł ten moment. Pojechałem ostatni raz do fabryki na Północnej, oddałem telefon i laptopa i dostałem świadectwo pracy. Koledzy z IT pożegnali się że mną w typowy dla IT introwertyczny sposób, ale ku mojemu zaskoczeniu, koleżanki zza ściany okazały się bardziej miłe i życzliwe.  Na pytanie o to co zamierzam teraz robić odpowiedziałem "turystyka" więc Monika zarekomendowała mi żółty szlak na Pradziada. I miała rację!

Parking w Karlovej Studence płatny jest tylko gotówką w koronach, 130. Karlova Studenka to klimatyczne uzdrowisko, jeszcze z czasów Franciszka-Józefa. Można je pozwiedzać. Nie ma tam niczego ze współczesnej tandety.



A sam wąwóz Bilej Opavy koniecznie należy przejść żółtym szlakiem.






 

W górnej części dolinki można albo pozostać na żółtym szlaku i dojść do przystanku autobusowego, albo trzymać się niebieskiego i dojść do schroniska U Barborki



Dzięki Moniko, rekomendacja była trafiona :-)